05-11-09

Kleurrijke reclame en...

.. andere !

Tja, als een mens niet goed slaapt, kan hij genieten van de Fintro-reclame bijvoorbeeld. Te gek. Je krijgt een schijngesprek, waarin heel duidelijk de wensen van de opdrachtgever geformuleerd zijn in een totaal onnatuurlijke communicatieve situatie : bankier blijkt buurman, vrouwelijke klant spreekt hem lacherig aan op zijn afspraak die avond, en hij bevestigt zijn betrouwbaarheid, met drievoudige herhaling van BNP.. Sjonge: non-communicatie in de reclame.

Vergelijk dat met de originaliteit van Colora, dat elke dag nieuwe soorten verf benoemt: taalcreativiteit dus, die pefect aansluit bij het doel. Het gaat om samengestelde adjectieven als

- winterkoublauw of zoiets

- Saint Emilion '96-rood (hoe krijgt een mens dat geschreven ?)

Frisse reclame dus, kleurrijk. Rijk zelfs, zou ik zeggen !

 

11:46 Gepost door JanG in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) | Tags: colora, fintro, bnp |  Facebook |

De commentaren zijn gesloten.